Hledat
Filtry
Zavřít

Dětská lesní školka Větvička - Plzeň

Lesní mateřská školka

Myšlenka „s dětmi venku za každého počasí“ má již dlouhodobou tradici ve skandinávských zemích. Dnes se zde běžně i v klasických mateřských školách setkáme se spaním venku mimo budovu a s pravidelným programem v přírodě.

  • Pojem lesní mateřská škola se objevil v roce 1954 v Dánsku, když Ella Flatau vyřešila nedostupnost mateřské školy pobytem s dětmi v lese. V Německu se lesní MŠ šíří od vzniku LMŠ ve Flensburgu v roce 1993 na základě přímých zkušeností zakladatelek Kerstin Jebsen a Petry Jaeger s dánskou koncepcí. K rychlému rozšíření lesních MŠ v Německu přispělo legislativní uznání a s tím spojené státní financování. V roce 2008 bylo podle Imgrad Kutsch přes tisíc lesních MŠ a jejich počet stále stoupá. Důvod je nasnadě: nízké náklady na zřízení a provoz a poptávka ze strany rodičů. Lesní MŠ dnes existují také ve Švýcarsku, Rakousku, Velké Británii, USA nebo v Japonsku.

Školka blízká přírodě- Větvička získala titul Školka blízká přírodě (5.10.2012), který pořádala Asociace lesních mateřských škol ve spolupráci s Institutem integračních studií na Fakultě vzdělávání Univerzity Leuphana v Lüneburgu (Německo). Šlo o cyklus workshopů s cílem hledat možnosti propojení každodenního fungování školek s principy udržitelného rozvoje a šířit myšlenky vzdělávání pro udržitelný rozvoj dále směrem k veřejnosti.

Lesní mateřská školka

Myšlenka „s dětmi venku za každého počasí“ má již dlouhodobou tradici ve skandinávských zemích. Dnes se zde běžně i v klasických mateřských školách setkáme se spaním venku mimo budovu a s pravidelným programem v přírodě.

  • Pojem lesní mateřská škola se objevil v roce 1954 v Dánsku, když Ella Flatau vyřešila nedostupnost mateřské školy pobytem s dětmi v lese. V Německu se lesní MŠ šíří od vzniku LMŠ ve Flensburgu v roce 1993 na základě přímých zkušeností zakladatelek Kerstin Jebsen a Petry Jaeger s dánskou koncepcí. K rychlému rozšíření lesních MŠ v Německu přispělo legislativní uznání a s tím spojené státní financování. V roce 2008 bylo podle Imgrad Kutsch přes tisíc lesních MŠ a jejich počet stále stoupá. Důvod je nasnadě: nízké náklady na zřízení a provoz a poptávka ze strany rodičů. Lesní MŠ dnes existují také ve Švýcarsku, Rakousku, Velké Británii, USA nebo v Japonsku.

Školka blízká přírodě- Větvička získala titul Školka blízká přírodě (5.10.2012), který pořádala Asociace lesních mateřských škol ve spolupráci s Institutem integračních studií na Fakultě vzdělávání Univerzity Leuphana v Lüneburgu (Německo). Šlo o cyklus workshopů s cílem hledat možnosti propojení každodenního fungování školek s principy udržitelného rozvoje a šířit myšlenky vzdělávání pro udržitelný rozvoj dále směrem k veřejnosti.