Hledat
Filtry
Zavřít

Dětský lesní klub skřítka Pohádky - Zvole u Prahy

Adresa Kolmá 570, 252 45 Zvole
Lokalita Středočeský kraj
Web http://www.skritek-pohadka.webnode.cz/

Příroda je světem plným překvapení, tajemství a dobrodružství. Je to skoro za odměnu.

Předškolní věk je v naší kultuře, kde děti v sedmi letech nastupují do školy, svým způsobem jedinečným obdobím. Kdy jindy budou tak zvídavé? Kdy jindy budou tak neúnavně činorodé? Kdy jindy budou mít tolik času pobývat „jen tak“ v přírodě?

  • Dětský lesní klub skřítka Pohádky
  • Klub je určen dětem, které rády běhají, skáčou, šplhají, dloubají, bloumají, prozkoumávají, tvoří
  • Vycházíme z filozofie lesních mateřských škol. Tato filozofie znamená, že s výjimkou velmi nepříznivého počasí se aktivity odehrávají venku v přírodě. Pro naše projekty, pozorování, objevování a samozřejmě hru využijeme nejen naše nádherné lesy, louky, potůčky a rybníky, kde si každý může najít svůj klidný koutek a sledovat to, co ho zaujalo, ale také zahradu, na které budeme objevovat kouzla ze života rostlin od námi zasazeného semínka až po „sladkou“ odměnu při sklizni naší úrody. V zimním období budeme společný čas trávit v závislosti na počasí v přírodě a ve vytápěném týpí.
  • Jaké jsou předpoklady vztahu k dítěti?
  • V přístupu k dětem jsou uplatňovány prvky waldorfské pedagogiky, která staví na celostním pojetí člověka: podporuje jeho všestranný rozvoj a vyhýbá se nadměrné specializaci a jednostrannosti. Stejnoměrně se rozvíjí rozum, cit a vůle a v procesu učení jsou zapojovány a oslovovány všechny smysly, pro což je příroda nejvhodnějším prostředím.
  • Vztah mezi dítětem a průvodcem je založen na jejich vzájemném respektu.
  • Jaké máme cíle?
  • U dětí chceme rozvíjet spolupráci, respekt k druhému a samostatnost.
  • Věkově smíšený kolektiv umožňuje dětem učit se od sebe navzájem.
  • U předškoláků je kladen důraz na přípravu na školu.
  • S dětmi budeme prožívat rytmus změn ročních období a přírodních jevů, což dětem přináší pocit bezpečí a jistoty.
  • Pravidelným čtením a vyprávěním pohádek podporujeme zdravý rozvoj dítěte.
  • Příroda je nejlepším místem pro hru – zázrak, kterým děti rozvíjí své rozumové schopnosti, emoce a fantazii.
  • Děti chceme naučit vnímat sebe jako součást přírody, což vede k uvědomění si vlastní jedinečnosti, ale i jedinečnosti a vzájemné závislosti přírodních jevů, k poznání sebe i druhých.
  • Děti se přirozeným a jim příjemným způsobem naučí zásady pobytu v přírodě související se znalostmi klimatu, terénu, sebe i ostatních dětí.
  • Tvořením z přírodních materiálů, jako je malování na různé materiály (papír, dřevo, kůru, keramiku, látku, ...), batika, keramika, plstění, práce s voskem a spoustou dalších podporujeme zejména u starších dětí rozvoj jemné motoriky a kreativitu.
  • Jaká jsou naše pravidla?
  • Každý návštěvník dětského lesního klubu musí znát a plnit dohodnutá pravidla týkající se pobytu v přírodě, jako je vzdálenost na dohled, případně doslech, v přírodě se bez dozoru nic nejí, na houby se nesahá, stromy a rostliny se nepoškozují, zvířátka se netrápí
  • K fungování klubu samozřejmě patří úzká spolupráce s rodiči. Zejména v počátku přivítáme účast rodičů či prarodičů při začlenění nových dětí do klubu.

Příroda je světem plným překvapení, tajemství a dobrodružství. Je to skoro za odměnu.

Předškolní věk je v naší kultuře, kde děti v sedmi letech nastupují do školy, svým způsobem jedinečným obdobím. Kdy jindy budou tak zvídavé? Kdy jindy budou tak neúnavně činorodé? Kdy jindy budou mít tolik času pobývat „jen tak“ v přírodě?

  • Dětský lesní klub skřítka Pohádky
  • Klub je určen dětem, které rády běhají, skáčou, šplhají, dloubají, bloumají, prozkoumávají, tvoří
  • Vycházíme z filozofie lesních mateřských škol. Tato filozofie znamená, že s výjimkou velmi nepříznivého počasí se aktivity odehrávají venku v přírodě. Pro naše projekty, pozorování, objevování a samozřejmě hru využijeme nejen naše nádherné lesy, louky, potůčky a rybníky, kde si každý může najít svůj klidný koutek a sledovat to, co ho zaujalo, ale také zahradu, na které budeme objevovat kouzla ze života rostlin od námi zasazeného semínka až po „sladkou“ odměnu při sklizni naší úrody. V zimním období budeme společný čas trávit v závislosti na počasí v přírodě a ve vytápěném týpí.
  • Jaké jsou předpoklady vztahu k dítěti?
  • V přístupu k dětem jsou uplatňovány prvky waldorfské pedagogiky, která staví na celostním pojetí člověka: podporuje jeho všestranný rozvoj a vyhýbá se nadměrné specializaci a jednostrannosti. Stejnoměrně se rozvíjí rozum, cit a vůle a v procesu učení jsou zapojovány a oslovovány všechny smysly, pro což je příroda nejvhodnějším prostředím.
  • Vztah mezi dítětem a průvodcem je založen na jejich vzájemném respektu.
  • Jaké máme cíle?
  • U dětí chceme rozvíjet spolupráci, respekt k druhému a samostatnost.
  • Věkově smíšený kolektiv umožňuje dětem učit se od sebe navzájem.
  • U předškoláků je kladen důraz na přípravu na školu.
  • S dětmi budeme prožívat rytmus změn ročních období a přírodních jevů, což dětem přináší pocit bezpečí a jistoty.
  • Pravidelným čtením a vyprávěním pohádek podporujeme zdravý rozvoj dítěte.
  • Příroda je nejlepším místem pro hru – zázrak, kterým děti rozvíjí své rozumové schopnosti, emoce a fantazii.
  • Děti chceme naučit vnímat sebe jako součást přírody, což vede k uvědomění si vlastní jedinečnosti, ale i jedinečnosti a vzájemné závislosti přírodních jevů, k poznání sebe i druhých.
  • Děti se přirozeným a jim příjemným způsobem naučí zásady pobytu v přírodě související se znalostmi klimatu, terénu, sebe i ostatních dětí.
  • Tvořením z přírodních materiálů, jako je malování na různé materiály (papír, dřevo, kůru, keramiku, látku, ...), batika, keramika, plstění, práce s voskem a spoustou dalších podporujeme zejména u starších dětí rozvoj jemné motoriky a kreativitu.
  • Jaká jsou naše pravidla?
  • Každý návštěvník dětského lesního klubu musí znát a plnit dohodnutá pravidla týkající se pobytu v přírodě, jako je vzdálenost na dohled, případně doslech, v přírodě se bez dozoru nic nejí, na houby se nesahá, stromy a rostliny se nepoškozují, zvířátka se netrápí
  • K fungování klubu samozřejmě patří úzká spolupráce s rodiči. Zejména v počátku přivítáme účast rodičů či prarodičů při začlenění nových dětí do klubu.