Lokálka z Lovosic do Mostu patří mezi typické lokálky vzniklé na konci 19. století. Pravidelný denní provoz byl zahájen 19. prosince 1898 a trval až do 8. prosince 2007, kdy byl z rozhodnutí Krajského úřadu Ústeckého kraje ukončen a koleje osiřely. Obce se s tímto krokem Ústeckého kraje odmítly smířit a tak díky úsilovné práci starostů a dalších osob mají návštěvníci Českého středohoří stále možnost se do oblasti dopravit vlakem a navštívit tak mnoho zajímavostí Českého středohoří.Základní údaje o lokálce: Délka 44 km (s úsekem do Litoměřic 52 km), minimální poloměr oblouků 200 m, maximální stoupání 24 ‰, nejvyšší traťová rychlost 50 km/h, 17 zastávek a stanic.Osobní vlaky provozované pod názvem Švestková dráha® jsou společným projektem města Třebenice a obcí Čížkovice, Dlažkovice, Libčeves, Podsedice a Třebívlice sdružených v Mikroregionu Integro - Západ Českého středohoří-Poohří, měst Litoměřice, Lovosice, Mostu a Konzultační dopravní společnosti (KDS). Úkolem projektu je podpora turistického ruchu v oblasti nabídkou formou kvalitní, moderní a funkční železniční dopravy spojené s doprovodnými službami.Název „Švestková dráha“ je staronový. Pro trať Lovosice - Třebenice - Most byl používán sudetskými Němci (ovšem pod sudetoněmeckým ekvivalentem "Zwetschkenbahn") až do jejich násilného odsunu po druhé světové válce. Jméno trati dalo v tehdejší době velké množství švestkových sadů a alejí, z nichž do dnešních dnů zůstaly pouze nepatrné zbytky.
Lovosice, Třebenice, Třebívlice a Most